Monday, December 5, 2011

Häkkerieetika

Lugedes läbi Raymondi Hacker-HOWTO teksti tekkis mul küsimus, et kas seda loevad kõik või ainult osad. Siin on palju vihjeid ja soovitusi kuidas edasi minna, kui tahad saada heaks häkkeriks. Ma arvan, et see peaks olema koolis kohustuslik materjal arvutitunnis. Miks küsivad kohe paljud. See dokument ütleb, kuidas sa peaksid olema ja kuidas olla viisakas. Kahjuks on hetkel liiga palju kommerts OS koolides ja vabatarkvarast minnakse kiiresti mööda. Just peaks oleme rohkem vabatarkvara. (See oli minu põhikooliajal) Üks peaks panema inimest mõtlema on zeni salm:

Teel käimiseks

Otsi meister

Järgi meistrit

Käi koos meistriga

Näe meistrit läbi

Saa meistriks

(Viide: http://www.kakupesa.net/hacker/)

See seletab, et kui tahad saada tugevaks ja osavaks inimeseks, siis otsi inimene kes teab ja on nõus sind õpetama ning võta tema teadmised omaks. Kui sa oled juba õpetused omaks saanud, siis võta ennast kokku ja püüa aru saada, mis targem valesti teeb ning siis püüa ennast neid vigasid vältides paremaks saada.

Muidugi igaks asjaks on vaja ennast häälestada. Mina, kes on tegelenud sportlaskmisega olen aru saanud, et edukas on vaja kolme asja: harjutada, pühendumist ja tegevust lahti mõtestamist. Kui lõpetamise võistlemise iga päevaselt, siis sain aru, et pooled asjadest saad aru, kui mõtled läbi. Seega peaks millegi uue loomiseks asjad korralikult läbi mõtlema.

Nagu tänapäeval on vaja õppida koodi kirjutamist, et aru saada, miks midagi toimub ja kuidas see on üles ehitatud. Siin pean tunnistama, et pole tükk aega ise korraliku koodi kirjutanud, kuid ikka luban, et õpin korralikult koodid selgeks. Kuid nüüd olen aru saanud, et koodi tundmine on väga vajalik. Samas on tänapäeval see probleem, et kui oled mingi koodi peal tükk aega olnud, siis jääd millegi pärast pidama ning muud asjad ununevad. Minu kooli jala õppisin HTML kirjutamise päris hästi, kuid kahjuks nüüd olen juba vaikselt unustanud ära.

Nagu ütlevad paljud inimesed, et kui tahad Windowsi probleemid lõpeks, siis peaks kohe uninstallima Windowsi. See on õige. Koolid peaks ka kommerts OS pealt minema vabatarkvara peale ja meie it inimesed oleks veel rohkem professionaalsemad.

Seda asja nüüd kokkuvõttes on tegemist huvitava õpetusega, mis peaks andma noorele inimesele mõtte ainet, et mida ta tahab oma elust saada ja kuhu edasi liikuda. Iga eetikaga on alati see mure, et osad jälgivad seda ja osad mitte. Mind pani see materjal nagu paremini mõistma, mida võiksin rohkem teada ning mida võiks juurde õppima. Kuigi varsti on aasta lõpp, siis osad asjade lubadused tuleb teha aastavahetusel.

No comments:

Post a Comment